De gemiddelde werknemer zou zo’n 90 e-mails per dag ontvangen.
Het slokt behoorlijk wat van je tijd op om op al die mails te reageren. Gelukkig zijn er een paar trucjes om je sneller door die grote berg ongelezen berichten heen te werken.
Je kunt je bijvoorbeeld voor zo veel mogelijk nieuwsbrieven uitschrijven, of ervoor zorgen dat je je mail maar twee of drie keer per dag checkt. Zo slokt het minder van je tijd op.
Lees meer: Heb jij ook zoveel ongelezen mails? 5 tips om je inbox te temmen
Maar Eva Chen, die als leidinggevende bij Instagram werkt, heeft nog een veel betere tactiek om snel haar mailbox leeg te werken. Tegen het blad The Cut vertelt ze dat ze een paar standaardreacties heeft opgeslagen in de handtekeningen van haar e-mailaccount.
"Bedenk eens hoeveel mails je per dag verstuurt. Een paar van die e-mails zullen over ongeveer dezelfde onderwerpen gaan", zegt Chen. "Ik krijg bijvoorbeeld vaak uitnodigingen voor evenementen, terwijl ik dan niet kan omdat ik niet in de buurt ben."
"Dat zou ik helemaal kunnen uittypen, maar in één van mijn opgeslagen e-mailhandtekeningen staat de reactie: 'Sorry, ik kan niet, ik ben op dat moment helaas niet in de buurt.'" In haar andere handtekeningen staan reacties als: 'Ik ben erbij'. "Het is echt handig."
De tactiek van Chen doet denken aan de Smart Reply-functie van Google, die onder aan een nieuwe mail een aantal suggesties voor korte antwoorden geeft. In het Nederlands is die functie nog niet beschikbaar.
Krijg je veel e-mails? Dan kun je deze tips vast ook gebruiken:
- 6 slimme trucs om sneller door je e-mail te gaan
- 5 tips om weer controle te krijgen over de stortvloed aan e-mail, Slack en WhatsApp
- Deze 4 fouten moet je absoluut voorkomen als je een e-mail stuurt aan een beroemd of invloedrijk persoon